Новые сообщения Участники Правила Поиск
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: freeknik, thecre, SLAwww  
Форум » Serious Sam » Serious Sam 1 (SE/FE) » Problem with uv mapping (Проблема с отображением УФ)
Problem with uv mapping (Проблема с отображением УФ)
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 13:41 | Сообщение # 1


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Hello (Привет)
I use 3ds max to making models and UV mapping, Milkshape to color mapping and Serious Modeler to creating tex files (Я использую 3ds Max для создания моделей и УФ отображение, Milkshape раскрасить отображение и серьезную Modeler для создания текс файлы).
Everything is all right, but in Serious Modeler wrongly import tga file (Все в порядке, но в Serious Modeler ошибочно импортировать TGA файл)

Please help (Пожалуйста, помогите)

Добавлено (06.01.2014, 13:41)
---------------------------------------------


My Youtube channel

My Steam account
Psych Понедельник, 06.01.2014, 13:50 | Сообщение # 2


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
You need to assign different materials to all your segments in UV map. Yes, get ready to crap.
By the way, you can just colorize that mesh in Serious Modeler instead of creating so complicated atlas projection. >__>
Сообщение отредактировал Psych - Понедельник, 06.01.2014, 13:57


Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 14:19 | Сообщение # 3


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Really?? How can I color in SM? (В самом деле?? Как я могу покрасить в SМ?)

My Youtube channel

My Steam account
Psych Понедельник, 06.01.2014, 14:24 | Сообщение # 4


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
Tools Info (Q) -> Rendering -> Color tab named "Duffuse".

Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 14:38 | Сообщение # 5


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Ok but how can I later made tex file? (OK, но как я могу позже сделал теx файл?)

My Youtube channel

My Steam account
Psych Понедельник, 06.01.2014, 14:43 | Сообщение # 6


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
Nohow. Use more simple projections like cylindrical and then paint them in PS/GIMP/Paint whatever you use.

Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 15:21 | Сообщение # 7


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Ok and how can export colored model into SEd? (и как можно экспортировать цветные модели в SEd?)

My Youtube channel

My Steam account
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 17:08 | Сообщение # 8


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
But i don't see my model :(

My Youtube channel

My Steam account
Psych Понедельник, 06.01.2014, 18:02 | Сообщение # 9


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
So, I have no words to say about that trouble... Except "Че? Я те чето не так наспикал или ты фейлово транслейтил кароч ну трабла да не знаю почему. Пацанчик не переведет.)))"
Try to type something like "90000" in "Mip add" parameter. Usually it helps me.


Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mechanixx Понедельник, 06.01.2014, 18:36 | Сообщение # 10


Сообщений: 1230
Награды: 2
Замечания: 0%
 
Excuse my english, no is not server.

Хотел бы посмотреть на Максиган. Все мои видео на rutube.ru




Ставь 64 бита и играй в Революшн!
Mkbewe Понедельник, 06.01.2014, 18:44 | Сообщение # 11


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Give me instruction please.
Open SEd -> ?


My Youtube channel

My Steam account
SLAwww Понедельник, 06.01.2014, 19:49 | Сообщение # 12


Рряа? ^..^
Сообщений: 2398
Награды: 27
Замечания: 0%
 
Put a ModelHolder2 entity onto your map, select its "Model" option and specify your .mdl file.

Where did all the dragons go?
We searched in the hills and we searched down the canyons,
we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns.
Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.

CRACK went his claws and SMACK swipped the tail,
a ROAR of might, one big BITE.

and so ended our search.
Mkbewe Вторник, 07.01.2014, 22:43 | Сообщение # 13


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Thank You it works!! Спасибо, это сработало! :))

Добавлено (07.01.2014, 22:43)
---------------------------------------------
Why when I go to FILE -> Export for skinning (i give the same name what model) I see white paper?

My Youtube channel

My Steam account
Psych Среда, 08.01.2014, 08:13 | Сообщение # 14


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
Check out the "Wire Frame" option.

Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mkbewe Среда, 08.01.2014, 11:24 | Сообщение # 15


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
I select and deselect and it's the same. First I have to import tga, and later export for skinning?

My Youtube channel

My Steam account
Psych Среда, 08.01.2014, 12:00 | Сообщение # 16


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%

Прикрепления: 7650627.jpg (78.1 Kb)


Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mechanixx Среда, 08.01.2014, 12:54 | Сообщение # 17


Сообщений: 1230
Награды: 2
Замечания: 0%
 
Never miss of alone the chair D:

Хотел бы посмотреть на Максиган. Все мои видео на rutube.ru




Ставь 64 бита и играй в Революшн!
Psych Среда, 08.01.2014, 13:53 | Сообщение # 18


I'M NOT A DRAGON!!11
Сообщений: 1961
Награды: 8
Замечания: 0%
Never Miss A...


Каждый человек - это небольшая Вселенная, а познать Вселенную - невозможно. © Psych
Mkbewe Понедельник, 13.01.2014, 01:37 | Сообщение # 19


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Hmm I made color in Modeler and seem very good


But when I import in Editor look that:

Is some method to made in modeler, I see in SEd I can use custom shadind and ambient color, but I'd like to made it in Modeler.

Добавлено (13.01.2014, 01:37)
---------------------------------------------
Where can I tutorial with uv mapping in 3ds max and with good import it in Modeler?

My Youtube channel

My Steam account
RealCrazyMan Понедельник, 13.01.2014, 03:27 | Сообщение # 20


Kind Devil
Сообщений: 2455
Награды: 50
Замечания: 0%
 
Цитата MKbewe2 ()
Where can I tutorial with uv mapping in 3ds max and with good import it in Modeler?

Here, but only in Russian language and without pictures ;(
However, even without pictures, this article contain all useful information.
Сообщение отредактировал RCM - Понедельник, 13.01.2014, 12:18


Съешь еще этих мягких французских чаек да выпей булок.

Сыны Интернета, мои братья! Я вижу в ваших глазах тот же страх, который сжимал моё сердце. Возможно, наступит день, когда мужество оставит род людей, и мы предадим пиратов и будем покупать лицензионные игры — но только не сегодня. Может быть, придёт час чиновников, когда правообладатели победят и настанет закат эпохи свободы — но только не сегодня! Сегодня мы качаем… и раздаем все, что вы так любите на этой славной земле. Зову вас на трекеры, Последователи Пиратов!
Mkbewe Понедельник, 13.01.2014, 11:55 | Сообщение # 21


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
This link doesn't work :(

My Youtube channel

My Steam account
Mechanixx Понедельник, 13.01.2014, 18:39 | Сообщение # 22


Сообщений: 1230
Награды: 2
Замечания: 0%
 
Wheher is afro hair.

Хотел бы посмотреть на Максиган. Все мои видео на rutube.ru




Ставь 64 бита и играй в Революшн!
Mkbewe Воскресенье, 19.01.2014, 03:32 | Сообщение # 23


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Is anyone who know on 20 post? How can I import model with shading in SEditor?

My Youtube channel

My Steam account
SLAwww Воскресенье, 19.01.2014, 04:01 | Сообщение # 24


Рряа? ^..^
Сообщений: 2398
Награды: 27
Замечания: 0%
 
You have shadows disabled in Serious Editor, so obviously you aren't going to get shadows on models. There are two buttons in upper left part of your SED window; they are to toggle shadows on and off.

Where did all the dragons go?
We searched in the hills and we searched down the canyons,
we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns.
Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.

CRACK went his claws and SMACK swipped the tail,
a ROAR of might, one big BITE.

and so ended our search.
Mkbewe Воскресенье, 19.01.2014, 04:27 | Сообщение # 25


Сообщений: 120
Награды: 0
Замечания: 0%
 
Ok so if this model (enemy) will be dead, netricsa show this model with shading?

Btw it's weird if Editor don't behave shading. In Modeler I set "smooth" and in Editor like "full bright"

And two questions yet. How do You made maps with off toggle?
And what does toggle in modeler?


My Youtube channel

My Steam account
Форум » Serious Sam » Serious Sam 1 (SE/FE) » Problem with uv mapping (Проблема с отображением УФ)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Статистика