Serious Sam Classics: Revolution

Serious Sam Classics: Revolution

Not enough ratings
Tomb of Scarab
   
Award
Favorite
Favorited
Unfavorite
File Size
Posted
4.431 MB
Jan 16, 2020 @ 3:33pm
1 Change Note ( view )

Subscribe to download
Tomb of Scarab

Description
Egypt, catacombs, and glorious battle, what else does Sam Stone need?

PS
My first map in 5 years of lack of practice in SED1.
This is also the first maps in the planned series.
19 Comments
vodkins Jan 25, 2020 @ 9:52am 
Не обязательно следующего раза ждать в плане другой карты. Вполне легко можно ещё раз
выкладку с этой картой также проделать, добавив теги. Это обычное обновление контента в Мастерской. Все так делают по много раз.
erc493 Jan 25, 2020 @ 6:13am 
the only thing what it still need is a map picture at the custom level select then all is fine for me, i hope i see more such maps in the future from you!
Rakanishu Jan 25, 2020 @ 4:20am 
Yeah actually I commented too early...Health is too low for sure and enemies are too hard, it needs more balance.
СВЯТОЙ ГАГАРИН  [author] Jan 25, 2020 @ 3:45am 
vodkins, да, видимо это возможно только при выкладывании карты. В этот раз я проигнорировал это, в следующий раз постараюсь не забыть)
СВЯТОЙ ГАГАРИН  [author] Jan 25, 2020 @ 3:45am 
Rakanishu, I didn’t set up this battle the first time, but at one point I put zumbuls on the ledges on the sides, and left them there, because the distance they shoot and the need to dodge the bulls created a situation in which rockets hit almost always, if it’s right not to dodge them. To be honest, I was delighted when this combination happened!
СВЯТОЙ ГАГАРИН  [author] Jan 25, 2020 @ 3:45am 
Decimus, Thanks for comment. About how you say "unfair enemies spawn", in first room, when you take a double shotgun, in one time you fight only with 4 kleers, and for all time of this battle with one Scorpion. I know, that not to easy, but it's my idea, and you can develop tactics that will help them deal. I don't wanna make maps, when you can end it without dying, i love hard gameplay. I do not deny that the map is complex, I just explained why it is so. I went through each battle dozens of times to set everything up as it turned out.
Decimus ֍ Jan 25, 2020 @ 2:06am 
In my opinion the visuals and design of the map (lightning and atmosphere too) are great, but the rest... Health is tooooo low, enemies spawn unfair, and they are too many; at the beggining in the small room spawn too many kleers and then scorpion. Why is that? I didnt even have any good weapon to deal with him. And why the heck would you spawn kleer in front of the open doors? It is just so cheap... It is just so unbalanced. Too many monsters for a small map, no health at all and bad spawns.
Rakanishu Jan 24, 2020 @ 1:53pm 
Nice balance and visuals even though some enemies respawn quite too fast and it's kind hard (werebull & zumbuls), otherwise the level looks really cool. Looking forward future maps from you.
vodkins Jan 24, 2020 @ 12:50pm 
Не может быть чтобы не было окна для тегов. А, оно вроде как доступно только при выкладывании карты из редактора в Мастерскую. То есть саму карту по-моему при этом открывать не надо, а надо в пустом редакторе выбрать пункт типа "Загрузить в Мастерскую" (или как там оно зовётся?). Там сбоку рядом будет поле для тегов. Тут уже не раз описывали где это делается (и я в том числе). Теги должны быть стандартные типа Single Player, Maps и пр. По-крайней мере самые первые должны быть такими. а дальше уже можно что угодно добавить.
СВЯТОЙ ГАГАРИН  [author] Jan 24, 2020 @ 12:41pm 
Насчёт тегов посмотрел, добавить их разве что в описании могу, отдельного пункта тегов как было при выкладывании я не нашёл...
Ну буду знать, в следующий раз буду ставить заранее